Alla inlägg under maj 2009

Av Fluga - 29 maj 2009 11:28

Uh, ja, nu har jag inte bloggat på ett bra tag så det är väl dags.

Det är asvarmt ute, sambon sitter ute och röker och pysslar med tomatplantorna (ja, vi har sådana. >_>). För några veckor sedan så satte vi ett nät för dörren ut, så att vi kan ha den öppen utan att Geisha drar.

Just nu är jag så sjukt sugen på att flytta. Vi har sakta men säkert börjat köpa lite saker till den nya lägenheten (nya gardiner, som vi ska ha som 'skiljevägg' mellan vardagsrum och sovrum, samt nya handdukar) och till inflyttningsfesten (stora muggar!). Jag vet inte hur många gånger jag har ritat upp planlösningen och förklarat för Thom hur jag tycker att vi ska möblera.
Inflyttningsfesten, ja.. Den lär ju bli av i mitten på juli. Så det är ett tag kvar. Vi hade tänkt ha tacos och en hel drös med tillbehör, och New York Blueberry Cheesecake. <3 Så jag måste lära mig att baka den där cheesecaken.


Snart är det EU-val och jag vet (för en gångs skull) vad jag ska rösta på. Först funderade jag på PiratPartiet, men det blir ju mer som en slags statement som (jag tror) inte lär göra någon nytta. Så Miljöpartiet blir det för min del, de har ungefär samma värderingar som PP, och bättre syn på hur vi ska göra med klimatfrågorna och så vidare. :)

Jag har dessutom fått tummen ur och anmält idioten på Tradera som lurade mig på pengar. (För att göra en lång historia kort: i mars så köpte jag ett rosa handkontroll-skydd till Wii't, men jag fick det aldrig). Jag fick ett brev från polisen i måndags med alla uppgifter, och vad jag vet är jag inte den enda som har polisanmält honom. Förhoppningsvis så går det igenom!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards